söndag 9 december 2012

Har man otur eller?

Ja för ett tag sedan fick Baily sys i tån och nu var det dags igen. Igår flödade blodet och jag kunde inte ens se hur såret såg ut. Ja det var bara att paketera in tassen i ett bandage och köra till sjursjukhuset. Tyvärr hade Baily precis ätit middag så jag fick lämna in henne så att magen fick vila innan de kunde söva henne. Detta var vid 17-tiden. Klockan 12 (!) kunde jag åka och hämta henne. Ett sticksår på 2 cm i tassen och 5000 kr fattigare. Jag förstår inte varför jag, och Baily för den delen, ska ha sådan otur.

Söket idag blev också inställt på grund av stomvarning. Ingen större fara för mig som inte har sovit en blund i natt. Igår hann jag åtminstone med att rida och sedan spåra med tjejerna. Tyvärr kan det vara då som Baily skadade sig men snön frös såret tills hon drog ett race i trädgården. Skulle ha ridit idag också men känner mig mer död än levande.

I veckan har vi försökt träna lite lydnad i snön. Lite julpaus känns det som om det behövs.....

1 kommentar:

  1. Vilken otur Baily har med sina tassar. Hoppas det läker fort o bra
    Gunnel

    SvaraRadera