söndag 13 januari 2013

Ännu en skogig helg

Även denna helg tillbringade vi i skogen från morgon till kväll. I går var det sökträning och långpromenad efteråt. Baily fick en tävlingruta och gick riktigt bra. Kändes kanon och jag var nöjd med mitt upplägg av rutan och hur Baily sökte av. Alla figgar in och bra markeringar. Demi skulle träna tävlingsfiggar med skall hela tiden tills jag kom ut och sedan att jag plockade fram henne. I och med att stigen svängde 45 grader nära starten blev det ändå lite tomslag. Hon jobbade också jätte fint och har naturliga framslag och kommer bra när jag kallar. Mycket nöjd.

Idag var jag ute i skogen på fm och red fjordingen Docka. Jag red barbacka för första gången på säkert 20 år. Sedan for jag hem och iväg med tjejerna till skogen. Vi gick en långrunda när spåren låg till sig och sedan fick de vars ett 650 meter långt spår med många viklar och böjar. De var jätte duktiga båda två.

Nu sover de gott och jag får jobba. I veckan har vi annars tränat mycket platsliggning och nostarget för krypet. I fredags tränade vi med Eva och jag körde igenom ett helt tävlingsprogram. Krypet gick si så där men jag var nöjd. Nu kan vi fila vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar