söndag 24 februari 2013

Parallellspår åt skogen!

Idag blev det spår istället för sök. Söket har blivit inställt för tredje gången på en månad nu (ja det var den tävlingsvåren det!) pga diverse händelser i gruppen. Jag hade två stycken som gick ut parallellspår till tjejerna. En i gruppen hade inte sett något så då var jag så dum att de Demi till Johanna och så skulle jag spåra med Baily. Båda började ok men vid första passagen tappade Demi fokus. Efter halva spåret bytte jag till Demi och då spårade hon bra. Baily hade då problem. Så det blev helt enkelt lite väl konstigt för tjejerna att jag gick bredvid och spårade med den andra. Tidigare har andra lånat hundarna utan problem. Ja jag skulle ha gjort som jag planerade. Spårat med först den ena och sedan den andra. Ja nu gör man inte om det misstaget.

Igår tränade vi uppletande och det gick jätte bra. I veckan har vi försökt träna lydnad men planeran ser hemska ut. Så det blir mest kryp och platsliggning hemma. Får ta mig en klurare och se var jag kan träna. Någon asfaltparkering kan man nog hitta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar