tisdag 12 november 2013

Blöt helg..

ja och då i faktisk bemärkelse! Det regnade verkligen från morgon till kväll. Lördag morgon åkte vi och spårade fältspår så fort det ljusnade. Tjejerna var lite yviga men annars kom de i mål. Sedan fick tjejerna ligga hemma och torka medan jag byggde staket i stallet i fyra timmar. Ja och det regnade då också.

Söndag var det sökträning. Baily fick komma ut och var helt tokig. Hon sprang som bara den och ylade hos fig innan skallet bara sprutade ut. Ja ibland är det kul att de gamla kan få gästspela. Demi tränade vidare på skallet. Hon markerar bra men tittar gärna till på mig när jag kommer nära. Så nu får figgen klicka skallet och ha ett samarbete med Demi när jag är på väg ut. Två gånger har vi testat det nu. Funkat bra. Och givetvis regnade det.

Annars så har vi varit och tränat hos Anders och så tränar vi lydnad bäst vi kan. Så frekvent med internetandet är jag inte men det kanske kan bli ändring på det.

November är den hemskaste månaden men snart finns det hopp om julbeslysning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar