söndag 19 april 2015

B-kullen 11 år!

Idag fyller Baily 11 år!!! Grattis till alla andra i B-kullen också! Tänkt att jag fått äran att ha min fina hund hela denna tiden. Detta har vi firat med spår i skogen och en lång härlig promenad efteråt. Vedema var vackert vårfint och vitsippor är i full blom överallt. Demi tränade sök och det gick bra. Vi bråkade lite om vem som tyckte var man skulle söka men det blev ett bra och lärorikt pass. Hade samma motvindssida idag!!!


                                        Baily i full fokus innan spåret. Gammal kan!

I går spårade vi på fält tidigt på morgonen. Båda tjejerna gjorde bra ifrån sig. Sedan hade jag det skönt och red en 2,5 h långtur med två kollegor. Mycket prat men ändå många härliga långa galopper blev det. Måste ladda inför Spanien, 6-8 h i sadeln varje dag kräver sin ryttare. 

I fredags tränade vi lydnad med Eva och boxertjejerna. Extra roligt att lilla gula galningen Brandy har blivit så duktig. Verkligen hittat rätta trycket och fokus!!! Demi gick bra och nu känner jag mig sugen på tävling igen. Baily har med ålderns rätt lite roligheter för sig. Hon gjorde en kanon dirrigeringsapportering men sedan kan hon glömma vad sitt är. Ja det är roligt med gamla hundar. 

Denna veckan drog jag också igång en valp/grundkurs. Extra roligt var givetvis att en 15 veckors cattledog hamnade i min grupp. Men annars var det en rolig blandning i gruppen, frallor, chowchow, samojed, schäfer, tollare och chavalier. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar