söndag 26 juli 2015

Väder som heter duga!

Nyss hemkommen från Herdingcamp i Danmark. Åkte dit i fredags och var där hela helgen. Jag och tjejerna invigde mitt nya tält.

Vi började lite smått på fredagen med att dela upp fåren i de olika träningshagarna. Demi skötte sitt jobb. Vi tränade också på hämt genom att utnyttja en damm i en av hagarna. Demi tyckte det var kul! 

Lördag tränade vi mer på att skicka ut runt dammen och höger/vänster. Vi övade också i en av de stora hagarna på längre hämt. Demi börjar fatta galoppen och hon var jätte duktig. Jag utnyttjade staketet för att hålla henne höger och vänster. Bra fart och långt ut gick hon!! Baily tränade lite uppletande. På kvällen när vi grillade drog världens storm in i Jaegerspris. Jag har aldrig varit med om något liknande. Måste varit en tromb. Helt plötsligt snurrade allt och vinden och regnet gjorde hela himlen till en vit massa. Väldigt obehagligt. Hela natten sedan fortsatte det blåsa och jag sov inte många minuter. Tältet stod men det lyft och tycktes ihop i olika riktningar. Tjejerna sov så sött.

Söndag jobbade jag vidare med det jag tränat tidigare plus tränade lite på en bana för att ha ett mål när vi går. Jag är mycket nöjd med min lilla tjej. Ja Baily också som 11 år gammal fick flytta får mellan hagarna. Alla nöjda och trötta! Ta en titt!

https://goo.gl/photos/43NVnBrZqyWZFs8x9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar