torsdag 5 september 2019

Augustisemestern avklarad

Nu är vi åter i vardagen efter att ha varit ute på resande fot under semestern. Vi började med en vecka på Gotland tillsammans med min syster med familj. Innebar att vi var fem pers i min bil och fyra hundar. Med lite planering rymdes alla med lite finurlig packning.


Alla hundar installerade i stugan i Åminne. Egen trädgård och allt.


Jag och tjejerna kollar in raukar utmed kusten.

Demi badar på Fårö. Mycket nöjd!!

Chili njuter av att simma!

Demi njuter på stranden, trött och glad!


Hästspaningstur på Lojsta hed. Efter en timmes spanande såg vi tillslut ett sto med föl och en åring. Väl värt mödan!!

Chili leker med sin bästis Moje!!

Trötta vovvar på restaurang efter dagstur i Visby!


Utsikt från galgbacken utanför Visby

Sedan bar det av norrut. Demi fick bo hos Sonja och jag fortsatt upp till Sundsvall och sedan vidare till Jämtland. Jag och brosan skulle vandra Sylarna runt. Innebar delar av Jämtlandstriangeln men med förlängning in i Norge. Spännande. Fem dagar och drygt 8 mil. Ryggsäcken var för tung som vanligt men jag överlevde 18 kg!!

Chili är redo!

Största behållningen för Chili var nog alla renar! Mindre kul för mig med en vallhund som var på g.


Chili njuter av den norska sidan.

Men detta året hade hon lärt sig att man måste ta en powernap när man stannar!!
För att effektivisera turen fricampade vi en natt i Norge. En helt vidunderlig utsikt och helt fantastiskt med soluppgång och solnedgång vid sjön. Inte en själ i sikte heller!

Chili tar det coolt när vi packar ihop tältet vid Nedalshytta.

Uppe på bergskammen efter Ekorrdörren på väg mot Sylarna. En härlig bris på 11 m/s med byar upp till 18 m/s. När vi väl kom till Sylarna sov vi inne. Tur var väl det för det blåste upp till 24/s på natten... Men häftigt landskap. Fötterna blev väl medvetna om det.


Chili stretchar ut efter en genomförd fjälltur!! Får se vart det bär av nästa gång. Bättre avkoppling för själen får man leta efter!

Som sagt nu är semestern över och vi har hunnit med sök- och spårträning som vanligt. Vi ligger i med lydnad och det är en fröjd att träna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar