mÄndag 20 december 2021

Äntligen brukshelg😁

Äntligen ett SkĂ„ne utan snö och bĂ„de spĂ„r- och söktrĂ€ning i helgen! I lördags var det spĂ„r. Chili fick första spĂ„ret pĂ„ flera veckor och löste det galant. Ca 700 meter frĂ€mmande spĂ„r. Jag passade pĂ„ att gĂ„ utan spĂ„rlĂ€ggaren och det Ă€r en hĂ€rlig kĂ€nsla nĂ€r det flyter pĂ„ och man kan lĂ€sa sin hund.

Heela fick sitt första spĂ„r. Jag brukar alltid börja med spontanspĂ„r. Det mĂ€rktes att vi har haft mycket snö och inte varit i skogen sĂ„ mycket. Hon roade sig mest med annat men dĂ„ Ă€r spontanspĂ„r bra eftersom man inte gett hunden en uppgift. NĂ€r hon vĂ€l satte ner nĂ€san och började intressera sig för spĂ„ret dök en spĂ„rlĂ€ggare upp i andra skogen och hon tappade fokus. Hade godis kvar sĂ„ jag bad upp henne och gick 15 meter dĂ€r jag droppade lite godisar i spĂ„ret och la leksaken pĂ„ slutet och det blev ganska lyckat. 

Sedan bar det av till stallet och Ă„rets julritt!


PĂ„ söndagen Ă„kte vi till Vedema och körde sök. Hade med en gammal trĂ€ningskompis frĂ„n nĂ€r jag trĂ€nade rĂ€ddning i Sundsvall. Kul som bara den! Chili var pĂ„ bushumör och tyckte snön var rolig. Men hon hittade sina figgar och hade bra markeringar. Heela fick ett spĂ„r idag igen och nu började poletten trilla ner. Bytet i slutet var jĂ€tte skoj. Chili fick ocksĂ„ ett uppletandet som gick kanon idag. Hon blir nog extra glad r hon fĂ„r jobba och bara vara med matte. Men jag för dĂ„ bara sĂ€ga, att vara ute i skogen Ă€r som balsam för sjĂ€len ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar