söndag 5 februari 2017

The land down under

Vi är nu tillbaka i vardagen två veckor efter hemkomst från en månad i Australien. Två cattledogs fick jag med mig hem....


Baily och Demi bodde hos Sonja och Buzz. De hade det roligt och fick chansen att springa lösa i skogen och leka i snön. Baily tyckte det var extra roligt att dra till skogs för att se om det fanns något roligt att jaga. Men så långt kommer hon inte. Snart 13 år börjar visa sig.




Väl tillbaka har vi tränat på för fullt. Vi är ett gäng som tränar lydnad ordentligt nu så det blir klubbarna flera gånger i veckan. Baily blev kommenderad i tisdags och hon var överlycklig. Jag tror på att hålla igång den gamla hunden också. Demi har längtat och är lite väl på men det är bra när man ska träna favoritmomentet framåtsändande! Sök och spår har det också blivit varje helg.


Australien var lika underbart som det var för 23 år sedan. Jag reste först till Monkey Mia på västkusten och såg en massa delfiner. Sedan blev det jul och nyår i Sydney. Hade letat rätt på en massa gamla vänner och det var helt underbart att ses igen. Fick chansen att åka ut på en farm ca 3 h från Sydney. Fick följa med förmannen en dag när det skulle flyttas 1200 lamm. Hundarna fick också rycka ut för att stoppa en flock kor med kalvar som motorcyklarna tappade. Ja fordon kan inte överträffa hundarna! Sedan åkte jag till Tasmanien där jag vandrade i bergen och så åkte på roadtrip utmed hela östkusten. Hade turen att träffa en cattledoguppfödare när jag övernattade på ett B&B. Han använde sina hundar till att jaga bort skadefåglar på sin vingård. Mycket spännande att prata blodlinjer med en aussie!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar