söndag 4 november 2012

Eldressyr, nej tack!

Efter att Demi varit för närgången på staketet vid en kohage slog det mig att det fortfarande finns folk som använder sig av eldressyr. Jag undrar hur det står till med den typen av människor. Djurplågeri är det helt klart och man kan undra om vi inte ska kunna vara smartare än en hund och kunna träna på annat sätt? Ja bara en reflektion. Man kan undra om det inte ska vara roligt att träna hund. Vad kan vara värt så mycket att man vill misshandla sin kamrat?

Vi har däremot de senaste veckorna haft mycket roligt i skogen på helgerna. Både sök och spår har det blivit. I helgen blev vi blöta från topp till tå. Men det är bara att bädda ner sig och få tillbaka värmen när man kommer hem.

I fredags var vi i Varberg för lydnadsträning hos Anders Kjernholm. Med Baily hade jag tänkt träna aktivitetsnivå men hon var ovanligt balanserad. Krypet filade vi dock på. Jag undrar varför jag alltid ska rusa iväg för snabbt.... Demi fick länka lite moment, träna olika apporteringar och avsluta med kryp. Alltid lika trevligt och roligt att åka dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar