lördag 20 oktober 2012

En jacko, tysk, finsk pinne och ett australiensiskt klubbmästerskap!

Idag avgjordes Ängelholms (australiensiska) klubbmästerskap i bruks. Tre deltagande skrapade klubben ihop, två cattledogs och en kelpie. Dagen bjöd på varmt höstväder och uppehåll. Fältspår stod på tapeten och jag visste att vår enda chans var att de andra skulle få problem i spåren. Jag är inte klar med skotträningen och skulle avstå plats och budföring. Både Mix och Tuva plockad med sig alla pinnarna in. Demi fick med sig sju av sju? pinnar. En golden hade varit och lekt i hennes spår innan påsläpp..... Demi snurrade en del där hunden hade varit och sprungit men löste det ändå. Efteråt kunde jag få omspår men det gjorde inget. Det hade ju gått bra och vi kunde ändå inte vinna. Vi anmälde oss för att få ett kvitto på träningen eftersom vi ännu inte har startat lägre. Lydnaden gick ok. Vi var bara 2.75 p ifrån uppflyttningspoäng i lydnaden. Och då tyckte jag egentligen att lydnaden inte riktigt var på den nivå som Demi kan. Nu får vi träna mer länkning och tävlingsträning inför den riktiga debuten. Ett stort grattis till Åsa och Mix som vann och Maria och Tuva för en snygg tävling!

I veckan blev det också agilitykurs. Vi var bara två stycken och det blev ett hårt pass i 1,5 h. Vi tränade en massa olika svängar, jackosar, halvtyskar och tyskar, finska pinnar, runt med blindbyte och, ja jag kommer inte ihåg namnen på alla vändningarna! Demi gick över förväntan och jag var jätte nöjd. Hon vänder verkligen på en femöring och när hon inte är galen går hon helt kanon. Baily tog stygnen precis innan så nu kan hon snart vara på banan igen.

I tisdags tränade jag också för Anders. Jag länkade en sekvens som gick jätte bra. Sen filade vi på fritt följ och kryp. Känns bra och nu fick jag ny energi att fila vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar