söndag 14 oktober 2012

Maria Brandel och evigt regnande

I fredags stod föreläsning för Maria Brandel på tapeten. Mina förväntningar var höga efter att ha läst hennes bok Från valp till stjärna under tävlingsinstruktörutbildningen. Och jag blev inte besviken. Hon har en otroligt härlig syn på hundträning. Jag gillar fokus på teamet och att det ska vara roligt att både tävla och träna. Mycket tänktvärt fick jag med mig och ny ska jag förkovra mig i hennes film och boken Nosarbete.

Helgen har varit hemsk, med avseende på regn! Vi var som dränkta katter efter söket i lördags. Baily fick pryda bilen med bandade så det var bara Demi som tränade. Vi körde ett vanligt sök med nya figgar på varje slag. Jag var positivt överraskad över min goa hund! Hon jobbade på målmedvetet och rakt ut och hade fina markeringar. Precis som om hon inte hade gjort något annat.

Idag har jag varit tävlingsledare i lydnad, klass 1 och 3. Vi hade tappra tävlande som höll ett gott humör i regnet. Några riktigt fina ekipage fick vi också se! Sen var jag snäll mot tjejerna och de fick vars ett spår. Baily fick 100 meter med en vinkel. Inget stort men hon fick åtminstone komma ut och göra något. Demi fick ett spår på 500 meter som gick galant!

Nu ska jag tillbringa resten av kvällen och reflektera över min träning och hur jag beter mig på tävling. Bäst att ransaka sig själv och så utvecklas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar