måndag 1 oktober 2012

Välkommen till min blogg!

Jag kommer gradvis bygga upp den med sidor och bilder. Måste bara plöja igenom alla layouter och alternativ. En snygg bild måste givetvis framöver pryda överkant på sidan och tjejerna Baily och Demi måste givetvis få vars en egen sida.
Demi fokuserar på boll!

Baily tränar framåtsändande!
 
Kennelläger 2012 i Kungsör

Tillbaka till vardagen efter fyra härliga dagar med cattledogs så långt ögat nådde. Det var två från B-kullen, fem från C-kullen, två från D-kullen och fem från E-kullen. Sedan hade vi en gäst ACD och en australisk kusin, fast terrier. Får heller inte glömma tillskottet Morran, en halv Ayers!

Vi tränade lydnad, uppletande, spår och sök. Lite ringträning kunde vi också fila på. Men framförallt är det bara härligt att uppleva så många hundar på samma gång och kunna prata hund i mängder. Jag tycker också det är intressant att studera hur alla tränar, nu när man är nyutbildad tävlingsinstruktör. Det finns många olika sätt att träna på och många sätt som heter olika men som egentligen är det samma. Väldigt intressant! Vad som slog mig är hur pigga och glada alla hundarna är och vad trevligt det är att se så många aktiva hundmänniskor!

1 kommentar:

  1. Vilken glad överraskning när jag öppnade mailen och hittade länken till din blog! Nu kan jag hålla koll på vad du och töserna hittar på ;-)
    Tack också för den fina bilden på SACKs första sida

    SvaraRadera