torsdag 13 november 2014

Vallning förgyller mörka höstdagar!

Förra veckan och denna veckan har Demi och jag varit och vallat. Vi har anmält till ett läger i Danmark för Larry Painter i detcember så jag tyckte det kunde vara bra med lite uppfräschning. Det var väl tre år sedan vi vallade.

Första gången jobbade vi i en fålla och det gick ok. Demi är bra med djuren vilket är skönt. Igår gick det däremot jätte bra. Vi började i fållan och det tyckte Demi var lite tråkigt tror jag. Sedan gick vi ut i en stor hage och hon drev flocken runt fältet. Hade lagom tryck på djuren och jobbade på jätte fint. Kändes jätte bra. Instruktören är öppen och lugn vilket känns bra. Nu hoppas jag kunna fortsätta efter lägret då jag alltid har velat testa mer vallning.

Annars har vi tränat sök, spår och lydnad som vanligt.

En något yngre Demi i fårhagen!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar