lördag 27 maj 2017

Spår på tapeten

Ja idag var vi på vackra Söderåsen och la spår. Att ha tre hundar håller en på fötterna. Chili fick sitt första lilla valpspår på ca 50 meter och det gjorde hon fin fint. Jag börjar alltid spårträning med spontanspår så att de får plocka upp spåret utan en specifik uppgift. Och mer än så behövs inte!
Baily fick ett spår med lite vinklar och några pinnar. Värmen tar på henne så längden är inte viktig utan att hon ska få vara med och göra något.
Demis spår vet jag inte riktigt vad hon fick. Jag pratade i telefon när jag la spåret så det blev som ett tävlingsspår, hade ingen aning om var jag hade gått. Men det gick mycket bra. En grupp killar hade campat i anslutning till spåret och jag såg att hon fick flera förledningsspår. Bra träning!
Lite bilder från dagen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar