söndag 9 juni 2013

Ännu en hundhelg


I lördags var vi i Halmstad och tävlande agility. Demi var jätte duktig även om vi kom hem med två diskar. Bara ett litet pyttefel i varje klass. I hoppklassen blev det fel väg över ett gavelställt hinder efter en platt. Jag hann inte trycka ut henne på rätt håll. Men slalom tog hon i fullt ös. I agilityklassen var det den längsta raka jag har sett på länge. Demi och jag sprang som två idioter och vi höll ihop hela sträckan. Jag hade dock redan valt att diska mig när Demi hoppade av kontaktfältet på hinder två. Hade jag fortsatt hade det nog blivit pris för det var inte många som klarade av rakan. Denna dag var också banorna också anpassade efter klass vilket var trevligt. Hinderna var heller inte maxade.

Idag valde jag att träna sök. Demi var duktig och sprang på. Hon fick sina nya kongpipbollar och lekte som en galning. Den slutade dock med ett sticksår på insidan av låret men det ser ok ut. Baily fick valla rutan och fick sedan gå ett spår som hon tog galant.

Helgerna går så snabbt. Det är mycket man ska hinna med och sen ska man orka jobba hela veckan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar