söndag 16 juni 2013

Innehållsrik helg

Från morgon till kväll har det varit aktiviteter här. Höganäs hund hade laddat på stort med bruksutställning, lydnad och rallylydnad på lördagen och agility och inoff. utställning idag. Så i lördags ställde jag Demi och vi fick excellent och ck i bruksklass. Tyvärr missade vi certet på målsnöret men det hamnade åtminstone inom Ayersfamiljen vilket var kul. Men Demi fick bra kritik och skötte sig väl i ringen.

Idag tävlade Demi agility, förmodligen vår sista start. Hon är snabb som ett åskmoln men det går lätt lite för snabbt och då kommer lite rivningar. Hon är ju också totalt orädd vilket gör att hon bara far vidare och inte bryr sig. Men vi kom runt agilityklass med en liten miss i slalomingången och så två rivningar och sedan hoppklassen med samma slalomingång, två rivningar och en vägran där jag glömde trycka ut henne i en sväng. Ja ja, så kan det gå. Men hon går riktigt bra. Det är bara jag som är osäker på vad jag vill. Agilityn är rolig men det är långa dagar och så har man en hund som inte får göra något. Brukset är också jätte roligt så jag funderar på att bara satsa på det för Demi. Och så lite viltspår för tanten.

2 kommentarer:

  1. Man vill så mycket roligt men tiden räcker inte till. Tycker det verkar bra att välja bruks och viltspår. blir det sök eller spår till Demi?

    SvaraRadera
  2. Givetvis både sök och spår för Demi. Så lätt vill jag inte göra för mig! (HA)

    SvaraRadera