måndag 24 juni 2013

Nu vänder det!

Midsommarhelgen är över och den har varit lugn och skön. På självaste midsommarafton var vi en tapper skara på fem personer som tränade sök. Demi vill inte riktigt springa där jag ville idag men skam den som ger sig. Hon fick jobba på och fick belöning när hon lyssnade på matte. Man ska springa dit matte vill för då blir det kul! Baily fick ett 2 h och 500 meter långt spår med bollar i. Hon löste det mycket bra. Sen red jag en tur på tinkern Tinka och vi filosoferade i en sakta lunk. Har man en bebis i magen så gör man inte många knop! Tjejerna och jag åkte på middag på kvällen och en massa gotta blev det.
Midsommardag blev ännu en ridtur och sedan skogspromenad för tjejerna. Annars var det mycket soffläge, ibland måste man ta det lugnt! Tränade massage på tjejerna och det var inte så lätt. De vill hellre ligga på rygg och bli kliade på magen!
Igår blev det lite mer hundaktiviteter. Vi åkte till Vasasjön och gick spår. Jag la ut vars ett 500 meter långt spår till dem. Bailys spår gick i härlig granskog och hon gjorde ett mycket bra spår. Demi var väldigt yvig och slog rundor, inte typiskt henne som brukar ligga på som en ångvält. Men vi tog oss runt men missade en pinne. Medan spåren låg passade vi på och gå en långpromenad i skogen. Sedan åkte vi direkt till brukshundklubben då jag skulle hålla kurs. Baily fick träna rutan innan och nu börjar elitklassmomentet fungera riktigt bra. Kul att träna! Demi blev sedan visningshund för det vi skulle träna på kursen. Ibland tycker jag det är enklare att visa eftersom jag själv tänker mycket i bilder. Demi visade då vilken snabb tjej hon är och vilken ypperlig målvakt hon skulle kunna bli!
Ibland slår det mig vilka underbara hundar jag har fått, tack så mycket Sonja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar